قالب وردپرس قالب وردپرس آموزش وردپرس قالب فروشگاهی وردپرس وردپرس
copyright
آموزش برداشتن کپی رایت کد شده در قالب ها
۱۶ مرداد ۱۳۹۵
word cloud - advertising
۳۰ اصل کلیدی و ایده فوق العاده در طراحی طرح های تبلیغاتی + تصاویر (قسمت دوم)
۵ شهریور ۱۳۹۵

۳۰ اصل کلیدی و ایده فوق العاده در طراحی طرح های تبلیغاتی + تصاویر (قسمت اول)

word cloud - advertising

تبلیغات ، به عنوان عنصر مهمی در طراحی سایت همواره برای بسیاری از شرکت ها ، عنصری حیاتی بوده است. تمامی شرکت های بازار رقابتی ، سعی دارند که تا حد امکان کاری کنند که تبلیغ آن ها در ذهن مخاطب باقی بماند. در همین راستا ایده های تبلیغاتی مختلفی مورد توجه فعالان در زمینه تبلیغات بوده است. در این نوشته ما سعی می کنیم که مهم ترین اصول که باید در تبلیغات شما رعایت شود را برایتان ذکر نماییم:

۱- تبلیغات را ساده طراحی کنید

یادتان باشد اگر می خواهید یک پوستر تبلیغاتی طراحی کنید ، شما نیازی به پیچیدگی بیش از حد در این پوستر نخواهید داشت، برای این منظور لازم است که شما پوستر خود را به ساده ترین شکل و ترکیب چند رنگ طراحی کنید. یادتان نرود که زیبایی در سادگی است ! به علاوه وقتی پوستر شما حالت شلوغ دارد ذهن مخاطب آشفته می شود و دیگر اصلا به تبلیغات شما نگاه نمی کند!

۲- در طرح خود از مشتری بخواهید با شما تماس بگیرد

اگر ایده تبلیغاتی شما خیلی خلاقانه بوده و یا حالت معمایی داشته باشد ، ذهن مخاطب به جای مشغول شدن به برند یا کالای شما ، به این سمت و سو می رود که معمای داخل تبلیغات را حل کند، برای این منظور شما باید روی این نکته تاکید داشته باشید که حتما در داخل تبلیغ ، از مخاطب بخواهید که با شما تماس بگیرد . برای همین حتما این نکته را داخل تبلیغ خود بگنجانید.

۳- داشتن جذابیت برای قشر مخاطب

در گام اول باید مخاطب خود را بشناسید و پس از آن تبلیغ را طوری طراحی کنید که برای آن مخاطب خاص جذابیت داشته باشد، مثلا اگر مخاطب شما دختران یا پسران هستند ، شما می بایست رنگ خاصی را در نظر بگیرید. به علاوه شما باید نگاه کنید که برای هر مخاطب چه نکته ای جذاب است. مثلا در تبلیغ تیغ ژیلت می توانید از طرحی استفاده کنید که برای افرادی که می خواهند ریش یا موی خود را بتراشند ، جالب توجه باشد.

۴- از تشبیه گرافیکی کمک بگیرید

سعی کنید که اگر می خواهید در تبلیغ خود چیزی را به چیز دیگری تشبیه نمایید ، حتما یک طرح خلاقانه برای آن ایجاد کنید . مثلا اگر می خواهید این پیام را به مخاطب برسانید که خوردن میوه نشسته کاری بس خطرناک است، می توانید میوه را شبیه به یک سلاح طراحی کنید. مزیت این کار این است که محتوای تبلیغاتی شما در وب سایتتان بارها بازدید شده و از این جهت به سئو و بهینه سازی سایت شما کمک خوبی می نماید.

۵-  روابط مخفی را پیدا کنید

با خود فکر کنید که هدف وب سایت شما دقیقا چیست ؟ با توجه به آن هدف روابطی که در آن هست را شناسایی کرده و آن را در قالب تبلیغ خود بگنجانید. مثلا اگر شما صاحب یک وب سایت شبکه اجتماعی هستید که قصد آشنا کردن زوج های جوان را برای ازدواج دارد ، می توانید از طرح یک زیپ استفاده نمایید که آقایان و خانم ها را به هم می رساند.

۶- از نمادها استفاده کرده و هدف تبلیغ را به صورت غیر مستقیم بیان نمایید

همیشه نمادهای زیادی برای هر کاری وجود دارند. به علاوه تجربیات نشان داده است استفاده از نماد ها در تبلیغات ، باعث می شود که تبلیغات بهتر در ذهن مخاطب بنشیند. برای این منظور شما برای هر نوع تبلیغ می توانید از نمادهای مختص آن تبلیغ استفاده نمایید. به طور مثال ، شرکت سامسونگ برای تبلیغ دوربین های گوشی خود که قادر به گرفتن سلفی به صورت حرفه ای است ، برای تبلیغات از یک دوربین که در آن شخص از خود عکس میگیرد استفاده می کند.

۷- از بزرگنمایی یا کوچک نمایی بیش از حد استفاده کنید

فرض کنیم که شما یک محصول دارید و می خواهید که تصویر آن را روی پوستر چاپ کنید . حال اگر تصویر این محصول ، چیزی مثل یک مداد باشد که افراد همواره آن را در جلو چشم خود می بینند ، این تصویر به هیچ عنوان نخواهد توانست که نظر مخاطبان را جلب نماید. حتی بسیاری ممکن است متوجه آن نشوند. اما اگر بیایید و این تصویر مداد را به شدت بزرگ نمایی کنید ، این کار ممکن است منجر به خلق شاهکاری شود که نظر همه را به خود جلب کرده و ذهن ها تثبیت گردد.

۸- اغراق کنید

این تکنیک به شدت در تبلیغات استفاده شده و اثری فوق العاده دارد. در تبلیغ بالا می توانید یک نمونه عالی از اغراق را مشاهده نمایید. این تبلیغ مربوط به یک نوع حشره کش است . به علاوه در تصویر متن موسیقی ” پرواز زنبورها” قرار دارد . با توجه به اسم این موسیقی ، می بینیم این حشره کش آن قدر قوی است که موسیقی ای که مربوط به زنبور بوده است را نیز از پای در آورده است !!!

۹- از خطای دید استفاده کنید

تحقیقات مختلف در شبکه های اجتماعی ، حاکی از آن بوده است که افراد به دیدن تصاویر معما گونه که حالت خطای دید دارند ، به شدت علاقه نشان می دهند. در این راستا شما هم می توانید این خطای دید را در تبلیغات به کار ببرید . در شکل زیر ، نحوه اتصال پایه ها به یکدیگر ، این خطای دید را نشان می دهد.

۱۰- نشان دهید ، ننویسید !

سعی کنید که هرچه می خواهید بگویید ، در تصویر نشان دهید. تحقیقات مختلف نشان می دهد که اکثر افراد به خواندن متون تبلیغاتی هیچ گونه علاقه ای ندارند! برای همین بهتر است که بیهوده خود را اذیت نکرده و هرچه می خواهید بنویسید را در تصویر نشان دهید. مثلا اگر محصول شما چای میوه ای است ، ترکیب تصویر میوه و قوری می تواند فوق العاده باشد.

برای مشاهده قسمت بعدی کلیک کنید

منبع: https://designschool.canva.com/

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *