قالب وردپرس قالب وردپرس آموزش وردپرس قالب فروشگاهی وردپرس وردپرس
word cloud - advertising
۳۰ اصل کلیدی و ایده فوق العاده در طراحی طرح های تبلیغاتی + تصاویر (قسمت اول)
۳۱ مرداد ۱۳۹۵
همه چیز درباره تاثیر شبکه های اجتماعی بر سئو سایت به صورت کامل
۱۰ شهریور ۱۳۹۵

۳۰ اصل کلیدی و ایده فوق العاده در طراحی طرح های تبلیغاتی + تصاویر (قسمت دوم)

word cloud - advertising

در قسمت قبلی ده تکنیک و اصل فوق العاده موثر را در طرح های تبلیغاتی برای طراحی وب سایت را بررسی کردیم . در این مجال این موضوع را ادامه خواهیم داد:

۱۱- تبلیغات را به صورت تعاملی انجام دهید

برای این که تبلیغات شما اثربخشی بیش تری داشته باشند ، بهتر است خواننده را در آن درگیر کنید. برای این درگیر کردن نیز می بایست دلیلی داشته باشید. برای این منظور ، بدون این که نامی از خود ببرید ، می توانید در مجله ای ، معمایی طرح کنید که جواب حل آن معما نام برند شما باشد. هم چنین می توانید یک QR CODE کم رنگ در مجله چاپ کنید که مخاطبان با رنگ زدن و سپس اسکن آن به وسیله گوشی خود ، به برنامه اندروید شما برسند.

۱۲- تا جایی که می توانید کوتاه متن بنویسید

سعی کنید که بیش تر بر طراحی گرافیکی تمرکز کرده و متن خود را در یک جمله کوتاه بیان کنید.

۱۳- از نمادهای شناخته شده استفاده کنید

سعی کنید که در تبلیغات خود ، از نمادهای شاخص و شناخته شده استفاده نمایید. برای این منظور ، شما ابتدا باید ببینید که مورد تبلیغاتی ، به چه آیکنی بیش تر ربط دارد و سپس بر اساس آن ایکن طراحی را انجام دهید. در این مورد نیز باید بسیار دقت داشته باشید. مثلا اگر شما سایتی دارید که مشاغل مختلف در آن موقعیت مکانی خود را ثبت می کنند، می توانید طراحی خود را شبیه به آیکن لوکیشن انجام دهید. این طرح مانند خدمات سئو ارزان و بی هزینه ، می تواند در سایتتان بازدید ها را بالا ببرد.

۱۴- خطاهای دید را هدف بگیرید و آن ها را به شکل تبلیغ خود در آورید.

این ایده فوق العاده عالی است . چرا که در این ایده مخاطبان مجبورند روی برند شما تمرکز کنند. حتما تا کنون از عکس هایی دیده اید که با تمرکز روی یک نقطه ، نقاط دیگر از بین می روند . حال اگر شما با هوشیاری محصول خود را در وسط قرار دهید، مخاطبان مجبورند روی محصول شما متمرکز شوند . به طول مثال در تبلیغ زیر ، اگر برای مدتی روی شامپو تمرکز کنید ، نقاط بنفش کناری کلا حذف می شوند. پس همیشه حواستان به شبکه های اجتماعی باشد و خطاهای دید آن ها را به شکل تبلیغ درآورده و منتشر نمایید.

۱۵- رنگ ها را جا به جا کنید

اگر به دنبال ایده ای خلاقانه و کاملا ساده هستید ، می توانید کاری بسیار ساده را انجام دهید. برای این منظور کافی است در چند تصویر ، رنگ ها را جا به جا نمایید. به عنوان مثال در این تبلیغ که متعلق به یک دندانپزشک است ، رنگ سفید جایگزین رنگ زرد شده است . چرا که رنگ زرد رنگ پوسیدگی دندان است اما رنگ سفید به معنای دندان سالم است . می توان زیر این تبلیغ نوشت : ” ما دندان پزشکان رنگ زرد را دوست نداریم !”

۱۶- از فضای خالی استفاده کنید

اگر به دنبال سادگی هستید و معتقدید که زیبایی در سادگی است ، می توانید برای تبلیغ خود از فضای خالی استفاده نمایید. یک فضای خالی از هزاران طرح دیگر جذاب تر است و در عین حال ، به مخاطب آرامش بیش تری می بخشد. به علاوه چون فضا خالی است ، افراد جذب می شوند و به دنبال این می گردند که در این تبلیغ سرنخی پیدا نمایند.

۱۷- از تحرک استفاده کنید

سعی کنید که تبلیغ شما متحرک بوده و ثابت نباشد . حتی سعی کنید که کمی احساس متحرک بودن در تبلیغ شما موج بزند. این تبلیغ مربوط به یک نوع پاک کننده هست . همان طور که می بینید قبل از این که رنگ ریخته شود ، یک بار حرکت دست روی پاک کننده باعث این شده که قسمت های وسط رنگ پاک شوند.

۱۸- پیام خود را به شکلی جدید منتقل کنید

برخی پیام ها هستند که در طول تاریخ بارها بیان شده اند و تکرار آن ها برای مخاطب خسته کننده خواهد بود. در این میان کار شما این است که همان پیام ها را به شکلی جدید منتقل نمایید. مثلا این که “آدامس برای دندان ها مفید است” را بسیاری از کمپانی های آدامس بیان کرده اند. برای همین اگر چنین چیزی را به شکل متنی در تبلیغات قرار دهید، هیچ استقبالی از آن نخواهد شد. اما اگر با استفاده از کمی هنر به خرج دادن ، و کنار هم گذاشتن چند آدامس سفید کنار هم به شکل دندان ، آن را بیان کنید ، می توانید تا حدود بسیار زیادی در تبلیغات موفق ظاهر گردید.

۱۹- از نوشته استفاده کنید ، اما به شکلی مهندسی شده !

اگر شما در زمینه تبلیغات فعالیت داشته باشید ، حتما می دانید که استفاده از نوشته در تبلیغات کاملا بیهوده است ، چون هیچ کس وقت خواندن توضیحات شما را ندارد ! اما با ایجاد یک طرح گرافیکی شما می توانید پیام خود را بسیار ساده تر و البته سریع تر منتقل نمایید. با این حال در این بخش می خواهیم برای شما این نکته را بگوییم که استفاده از نوشته به شکلی مهندسی شده هم می تواند برای تبلیغات موثر واقع گردد. مثلا در این عکس می بینید که به وسیله شکلات نوتلا نوشته شده است که : ” لطفا صفحه را نلیسید!” این پیام که کمی در آن طنز نیز جاری است ، به شدت توجه مخاطب را جلب می نماید.

۲۰- با صفحه خلاقیت درست کنید !

طیف زیادی از تبلیغات بدین گونه هستند که به کمک صفحه ای که در آن چاپ می شوند، خلاقیت ایجاد می نمایند. شما نباید تبلیغ دو بعدی ایجاد کنید ، بلکه باید سعی کنید که به شکلی تبلیغ را طراحی کنید که انگار تبلیغ در سه بعد قرار دارد. برای مثال ، در این تبلیغ شما می بینید که به وسیله تا شدن صفحه تبلیغ ، حالت بستنی قیفی ایجاد شده است !

برای مشاهده قسمت بعدی کلیک نمایید.

منبع: https://designschool.canva.com/

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *