قالب وردپرس قالب وردپرس آموزش وردپرس قالب فروشگاهی وردپرس وردپرس
add-a-video-to-facebook-profile
آموزش ساخت پیج فیس بوک به صورت گام به گام و تصویری
۱۰ شهریور ۱۳۹۵
%d9%87%da%a9-%d9%88%d8%b1%d8%af%d9%be%d8%b1%d8%b3-2
همه چیز درباره هک شدن وردپرس و شیوه مقابله با آن: راهنمای ۱۰۰%
۹ مهر ۱۳۹۵

۳۰ اصل کلیدی و ایده فوق العاده در طراحی طرح های تبلیغاتی + تصاویر (قسمت سوم)

word cloud - advertising

در قسمت اول و قسمت دوم این مجموعه ، مجموعا ۲۰ اصل بسیار عالی را برای تبلیغات مطرح کردیم . در این مجال این مبحث را ادامه خواهیم داد:

۲۱- استفاده از خطوط همگرا

به یاد داشته باشید که اگر تبلیغ شما به گونه ای باشد که در آن خطوط مختلف به یک نقطه همگرا شوند ، نگاه بیننده تبلیغ نیز به همان یک نقطه جلب خواهد شد. در این تبلیغ که مربوط به یک نوع مدم وایرلس می باشد ، اگر چه طراحی کلی به گونه ای است که در ابتدا نگاه بیننده به نقاط پایینی جلب می شود ، اما پس از مدتی نگاه بیننده به سمت نقطه تمرکز و همگرایی ، یعنی محصول و آن مودم وایرلس خواهد رفت. این تکنیک در طراحی سایت نیز زیاد استفاده می گردد.

۲۲- از تحریک عواطف استفاده کنید

شاید از تحریک احساسات بتوان به عنوان قوی ترین تکنیک تبلیغاتی یاد کرد. هیچ چیز مثل تحریک احساسات و عواطف انسان ها ، نمی تواند در روح انسان ها نفوذ کند. نمونه بارز این تکنیک ، تبلیغ یونیسف ، برای حمایت از کودکان بی سرپرست است. در این تبلیغ ، کودکی را می بینیم که به دنبال پدر و مادر می گردد. روی این تصویر نوشته شده است که هر کودک به پدر و مادری احتیاج دارد. از منظر کاربرد این گونه عکس های احساساتی در طراحی سایت ، نیز باید بگوییم که کاربران روی چنین عکس هایی زیاد تمرکز و توقف می نمایند و به کارگیری این تصاویر از لحاظ بهینه سازی سایت ، فوق العاده عمل خواهد کرد.

۲۳- استفاده از تکرار و الگوها

یکی دیگر از ایده های بسیار عالی برای تبلیغات، استفاده از الگوهای تکراری است . در این ایده از عکس هایی استفاده می شود که از تکرار یک عضو به وجود آمده اند. نمونه ی بارز این نوع تبلیغات ، تبلیغات ماژیک فسفری است که در آن تمام کلمات به یک شکل هستند و به کمک ماژیک فسفری کلمه متفاوت به خوبی مشخص شده است. نکته جالب این جاست ، که این تصویر ، علی رغم سایر تصاویر تبلیغاتی که ممکن است تنها یک نظر به آن شود ، در نگاه اول در کانون توجه قرار می گیرد ، چرا که این تکرار یک الگو ، برای مخاطب عجیب است و لذا مخاطب در تصویر تبلیغ شما تمرکز می کند تا بفهمد که ماجرا چیست .

۲۴- با تایپ و نوشته خود خلاقیت ایجاد نمایید

همواره در طراحی یک تصویر تبلیغاتی ، بر این نکته تاکید می شود که تا حد امکان پیام را به وسیله تصویر منتقل کرده و از متن بپرهیزیم . با این حال استفاده از تنها یک جمله به صورتی خلاقانه می تواند ایده ای فوق العاده باشد. برای مثال ، شرکتی که کار آن تعویض خودروهای فرسوده است ، این تبلیغ خلاقانه را طراحی کرده است . معنای این نوشته این است : ” ماشین طلایی رنگ من ، کاملا فرسوده شده است!” همان طور که در شکل می بینید ، در محل برخی حروف ، رنگ طلایی کنار رفته و مخاطب با خود فکر می کند که این رنگ همان ماشین است که به مرور زمان خراشیده شده و از بین رفته است.

۲۵- از نوشته های بلد استفاده کنید

اگر می خواهید یک جمله را راحت تر به مخاطب خود منتقل کنید ، از فونت بسیار بلد و توپر استفاده کنید. طبق تحقیقات صورت گرفته ، تاثیر فونت بلد به مراتب بیش تر خواهد بود . در این تبلیغ ، فونت بلد ، جادار بودن خودرو را به سادگی منتقل می نماید.

۲۶- بگذارید مخاطب خودش قضیه را درک کند

تجارب گوناگون همیشه نشان داده است که تبلیغات معمایی که در ذهن مخاطب سوال ایجاد می کنند ، به مراتب موثرتر از سایر تبلیغات خواهند بود. به علاوه در این تصاویر ، شما لازم نیست هیچ چیزی بنویسید و باید به مخاطب اجازه دهید تا خودش فکر کند و قضیه را درک نماید. برای مثال در این تبلیغ ، شما صندلی یک رستوران را می بینید که خیس شده است . مخاطب پس از دیدن تصویر برایش سوال ایجاد می شود . سعی می کند در تصویر بیش تر تمرکز کند و لوگوی شما را پیدا می کند . با خود حدس می زند که تصویر متعلق به تبلیغات یک رستوران است. پس از آن متوجه می شود که ” سس ها آن قدر تند بوده اند که مشتری کلی عرق کرده است ! ” اما در این مسیر ، کاملا با برند شما آشنا شده است . چرا که وقت زیادی را برای تفکر و تعمق در تصویر تبلیغاتی شما صرف کرده است .

۲۷- از فضای منفی استفاده کنید

حتما تا کنون معماهای تصویری زیادی را دیده اید که در آن از شما می خواهند که تعدادی از یک شی یا یک حیوان را در تصویر پیدا کنید . در واقع در این تصاویر معماگونه ، آن اشیا یا حیوانات یا هرچیزی، در فضای عکس گم هستند ، لذا اصطلاحا می گویند که این عکس ها دارای فضای منفی می باشند. فضای منفی (negative space) چیز عجیب و خلاقانه ای نیست . بسیاری از ما روزانه با تصاویر دارای فضای منفی سر و کار داریم . فضای منفی حتی در لوگوها و بسیاری دیگر از طراحی گرافیکی دیده می شود. با این حال شما در این ایده سعی کنید که نکته ی قابل بیان خود را در فضای منفی بگنجانید. مثلا در این تصویر تبلیغاتی که مربوط به حرف زدن و غذا است ، شما تصویری را می بیند که هم می تواند نمایانگر مرغ باشد و هم یک خانم . به این صورت به کمک فضای منفی ، شما قادر به انتقال پیام خود خواهید بود.

۲۸- مخاطب را وادار به تمرکز روی تبلیغ خود کنید

یکی از مشکل تصاویر تبلیغاتی ، این است که علی رغم زیبا بودن بسیاری از آن ها ، کسی وقت خود را برای تمرکز بر روی آن ها نمی گذارد. در این میان ، برخی به کمک ایده های خلاقانه خود ، نه تنها دیگران را وادار می سازند که روی تبلیغ آن ها تمرکز نمایند ، بلکه باعث می شوند که تبلیغ آن ها بارها و بارها در شبکه های اجتماعی توسط مردم به اشتراک گذاشته شده و از این طریق نیز تبلیغاتی مضاعف صورت گیرد.

نمونه معروف این تبلیغات هوشمندانه، تبلیغاتی است که می خواهد بگوید دندان چقدر در ظاهر انسان تاثیر عمیقی دارد . در تصویر ، شما سه تصویر می بیند و در هر سه تصویر ، این نکته را مشاهده می کنید که دندان مردی که لبخند می زند مشکل دارد . اما شما در نگاه اول متوجه نمی شوید که در تصویر اول ، زن ۶ انگشت دارد ، در تصویر دوم یک دست اضافی است و در تصویر سوم مرد یک گوش ندارد !

۲۹- بگذارید تصویر خودش حرف بزند

این تکنیک ، از تکنیک های فوق العاده در تبلیغات محسوب می گردد. جالب اینجاست که در این تکنیک شما لازم نیست که حتی یک نوشته بسیار کوچک به کار برید، بلکه می بایست اجازه دهید که تصویر خودش حرف بزند. به عنوان مثال در این تبلیغ که متعلق به یک نرم کننده است ، شما مشاهده می کنید که حتی بدن خرس در آب مثل خرس عروسکی شده است. دقت کنید که هیچ گونه عبارت یا معرفی برندی در تصویر به کار گرفته نشده و تنها در گوشه عکس ، نام محصول ملاحظه می گردد.

۳۰- بگذارید کلمات حرف بزنند

در این تکنیک شما باید تنها از چند کلمه در طراحی تبلیغ خود استفاده نمایید. مثال بارز این نوع تبلیغ نیز کمپانی Seagram است که نوشیدنی های الکی غیرمجاز تولید می نماید . اگرچه کار این کمپانی از لحاظ اخلاقی مشکل دار است ، اما این شرکت نیز در این تبلیغ به مخاطب می گوید که بین Drink و Drive یعنی نوشیدن و رانندگی کردن باید یک گزینه را انتخاب نمایند. چرا که رانندگی پس از استفاده از این گونه نوشیدنی ها ، فاجعه بار خواهد بود.

منبع : https://designschool.canva.com/

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *