استقبال شورای انتقالی جنوب یمن از توافق ریاض-تهران


سایت طرحبین الملل استقبال شورای انتقالی جنوب یمن از توافق ریاض-تهران
0 Comments

شورای انتقالی جنوب یمن نزدیک به امارات، از حصول توافق بین ایران و عربستان استقبال کرد.

استقبال شورای انتقالی جنوب یمن از توافق ریاض-تهران

به گزارش گروه بین‌الملل سایت طرح، «المجلس الإنتقالی الجنوبی» (شورای انتقالی جنوب یمن) نیز از توافق ایران و عربستان سعودی استقبال کرد.

بنابر گزارش شبکه الجزیره، شورای انتقالی جنوب یمن ضمن استقبال از توافق تهران و ریاض تأکید کرد: «امیدواریم که این توافق به تحکیم امنیت و ثبات منطقه کمک کند».

از سوی دیگر سخنگوی رسمی جنبش انصارالله یمن با استقبال از توافق ایران و عربستان، تأکید کرد که احیای روابط عادی بین کشورهای منطقه باعث احیای امنیت امت اسلامی می‌شود.

«محمد عبدالسلام» سخنگوی رسمی جنبش انصارالله یمن در حساب توئیتری خود نوشت: «منطقه به احیای روابط عادی بین کشورها نیاز دارد و با این روابط، امت اسلامی امنیت از دست رفته خود را در نتیجه دخالت‌های بیگانگان از جمله رژیم صهیونیستی و آمریکا ، بازمی‌یابد».

بنابر گزارش وبگاه «المسیرة»، عبدالسلام گفت: «بیگانگان از اختلافات منطقه‌ای سوء‌استفاده کرده و از عنوان ایران برای دامن زدن به درگیری‌ها و تجاوزات علیه یمن بهره‌برداری کردند».

جمهوری اسلامی ایران و عربستان سعودی بعد از قطعی روابط دیپلماتیک دو کشور در دی ماه ۱۳۹۴ که یکجانبه از سوی عربستان و در پی تجمع مقابل سفارتخانه این کشور در تهران و ورود به این سفارتخانه و همچنین سرکنسولگری عربستان در مشهد در واکنش به اعدام شیخ نمر، قطع شد از فروردین ۱۴۰۰ گفت‌وگوهایی را در سطح امنیتی آغاز کردند که چهار دور آن در سال گذشته برگزار شد، گفت‌وگویی که چارچوب آن به گفته فؤاد حسین وزیر خارجه عراق بین دستگاه‌های امنیتی دو کشور بوده است و دور پنجم هم در نخستین روز دومین ماه سال ۱۴۰۱ برگزار شد.

پایان پیام/.


دیدگاهتان را بنویسید