این امامزاده حجاب هدیه می‌دهد+فیلم


سایت طرحاستانها این امامزاده حجاب هدیه می‌دهد+فیلم
0 Comments

خدام امامزاده ابراهیم (ع) آمل با اقدامی زیبا و بابرنامه علاوه بر اهدای شال و روسری به خانم‌های بی‌حجاب لبخند را بر لبان آنان نشاندند و قداست و حرمت مجموعه را حفظ کردند.

این امامزاده حجاب هدیه می‌دهد+فیلم

سایت طرح مازندران ـ سرویس فرهنگی| آخر هفته هست و ایام ماه مبارک رمضان، قصد زیارت امامزاده ابراهیم (ع) آمل به سرم می‌زند، نزدیک می‌شوم، در بافت شهری این شهر قبرستانی به وسعت ۵ هکتار قرار دارد که این امامزاده متبرک و بناهای تاریخی را در دل خود جای داده. امامزاده ابراهیم را یکی از دو امامزاده معروف شهر آمل می‌دانند چون آرامگاه یکی از نوادگان امام موسی کاظم (ع) است و مسجدی به آن ضمیمه شده که بازدید و زیارت از این امامزاده را چند برابر کرده است. امامزاده ابراهیم در سال ۹۲۵ هجری قمری توسط خواجه عبدالله نامدار ساخته شده و به دلیل برخی تزیینات و آثار تاریخی‌اش از حیث هنری و تاریخی اهمیت ویژه‌ای دارد. بنای بلند و کلیسا مانندش هم از دور هر بازدیدکننده‌ای را جذب خود می‌کند، در این محوطه آب انباری هم وجود دارد که قدمت آن به سال ۱۳۱۵ هجری قمری برمی‌گردد.

جلوی درب ورودی حضور خادمین آدم را به یاد ورودی حرم مطهر رضوی می‌اندازد، بانوان خادمان روسری و شال به دست تمام حواس‌شان را به ظاهر و پوشش زائران هنگام ورود داده‌اند. کمی جلوتر که می‌روم اصل ماجرا نمود پیدا می‌کند، یک خانم چادری می‌گوید؛ گویا از ورود خانم‌های بی‌حجاب و بدحجاب جلوگیری می‌شد اما نه آنطور که فکر کنید!

چادرم را درست می‌کنم و به ورودی نزدیک می‌شوم، همه چیز آرام است و خانم‌های بدحجاب یا به قول امروزی‌ها شُل حجاب توقف کرده و مشغول سر کردن روسری یا شال، احترام بین خادمان و زوار برقرار است و لبخند می‌زنند، گویی ممانعتی در کار نیست. تا به حال امتحان نکرده بودم اما تذکر لسانی چندان را فکرش را می‌کردم هم کار سختی نبود، البته شاید به این دلیل باشد که اینجا امامزاده است و همه زائران اهل دل، نمی‌دانم. خانم‌هایی بدحجاب و با آرایش غلیظ، با آستین و شلوارهای کوتاه با یک تذکر ساده خادمان این امامزاده حجاب‌شان را کامل کرده و وارد صحن اصلی می‌شوند تا به زیارت بروند.

این ماجرا حس کنجاوی‌ام را برانگیخت، برای اطلاع از جزئیات امر با حجت‌الاسلام محمدهادی بهرامی رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان آمل گفت‌وگو می‌کنم، می‌گوید؛ ایده اجرای این برنامه توسط مدیر مجموعه بیان شده و در حال انجام است. علی فلاح امام مدیر مجموعه امامزاده ابراهیم آمل و فردی بازنشسته است، نیز درباره این اقدام توضیح می‌دهد. او تاکید می‌کند که امامزادگان باید به قطب فرهنگی تبدیل شوند، می‌گوید که با مشاهده ورود افراد بدحجاب و بی‌حجاب به صحن امامزاده طی هماهنگی با پایگاه بسیج ایده‌ای که در ذهن داشتیم را عملی کردیم.


دیدگاهتان را بنویسید