خبر خوب| وقتی سفره عروسی برکت آزادی زندانیان می‌شود/ بنازم به غیرتت بچه کوت‌عبدالله!


سایت طرحزندگی خبر خوب| وقتی سفره عروسی برکت آزادی زندانیان می‌شود/ بنازم به غیرتت بچه کوت‌عبدالله!
0 Comments

اول می‌خواستیم یک گلچین یک دست داشته باشیم مثلاً از فناوری یا از اختراعات و پیشرفت‌های پزشکی، بعد دیدیم نه می‌توانیم از آبی نیلگون خلیج فارس دل بکنیم و نه دریادلانی که در هر جایی به فکر کمک به مردم هستند، همین مردم کف کوچه و خیابان که با دست‌های کوچکشان، خیرهای بزرگ می‌رسانند. پس بدون معطلی برویم سراغ خبرهای خوب امروزمان.

خبر خوب| وقتی سفره عروسی برکت آزادی زندانیان می‌شود/ بنازم به غیرتت بچه کوت‌عبدالله!

گروه خبر خوب:  امروز می خواهیم دستتان را بگیریم تا با هم بر فراز آسمان آبی پرواز کنیم، اصلا بیایید تصور کنیم که در یک هواپیما جایی بالای آسمان ایران در پرواز هستیم و ناگهان چشممان به نیلگون زیبا و پهناور خلیج فارس می افتد، چه احساسی به شما دست می دهد وقتی این پهنه بزرگ و وسیع را از بالا تماشا می کنید و جز زیبایی و آبی آسمانی نمی بینید؟ حالا با هم پایین بیاییم و پایتان را روی خاک خلیج همیشه فارس بگذارید هر کجایش که باشد از بوشهر و بندرعباس گرفته تا چابهار و جزایر بزرگ و کوچکش که همه و همه دیدنش لذت دارد! همین دیروز روز ملی خلیج فارس بود، روزی که یادمان می آورد چه از خودگذشتگی هایی شد تا این آبی آب ها برایمان بماند و استعمارگران دست شان از خاک و آب آن کوتاه شود ، آن هم بعد از یک سده!

جالب این است که بدانید دیروز بزرگ ترین پرچم جمهوری اسلامی در همین عمق آب های خلیج فارس مان توسط جانبازان دفاع مقدس نصب شد، جانبازانی که رشادت کردند تا این پهناور ایران زمین از آب و خاک برایمان امروز بماند تا به آن افتخار کنیم و اسمش را همچون همیشه داشته باشیم: «خلیج همیشگی فارس». خبرهای خوب امروزمان را کاملا با افتخار و امید به آینده شروع می کنیم و اگر یک لحظه هم حس مان خوب و شاد شد، همان لحظه سعی کنیم یک نفر دیگر را هم خوشحال کنیم تا زنجیره شادی و انرژی مثبت بین مان بچرخد، پس برویم برای خبرهای خوب امروز. *خبر آمد، خبر معافیت در راه است  امروز صبح که سرکار می آمدم، از لای پنجره تاکسی سربازانی را دیدم که بالای برجک ها کشیک می کشند و به بیرون خیره شده اند. اولین خبر خوب مان امروز همین قشر سربازها را خوشحال می کند و هم آنهایی که غایب خدمت بودند. معاونت نیروی انسانی ستادکل نیروهای مسلح برابر موافقت  رهبر معظم انقلاب مشمولان وظیفه غایب و غیرغایب و کارکنان وظیفه در حال خدمت که 4 فرزند و بیشتر دارند و آنهایی که با حداقل 40 سال، سه فرزند دارند را معاف اعلام کرد. الان یک عده گیج و ویج نگاه می کنند، دوباره برگردید عقب و خبر را از اول بخوانید، قطعا به کار خودتان یا یکی از اطرافیان می آید. راستی کسرخدمت سربازان متاهل هم به ازای هر فرزند سه ماه و برای فرزندان دوم و سوم به چهار و پنج ماه افزایش پیدا کرد.

*این عروسی رفتن داشت شاید دور و اطرافتان شنیده باشید کسانی که به هر دلیلی موفق به گرفتن مراسم عروسی نشدند یا کارهای ویژه ای انجام دادند، مثل اینکه عروسی شان را در خانه سالمندان برگزار کردند و…  الان یک خبر جالب تر برایتان از یک زوج جوان بگوییم که قطعا آنها هم مثل همه زوج ها دوست دارند و داشتند که دوست و آشنا و فامیل را در مراسم عروسی شان دعوت می کردند، اما این زوج تحصیلکرده با درایت ارومیه ای همان روزهای اول زندگی مشترک شان تصمیم گرفتند هزینه جشن عروسی خودشان را صرف آزادی دو زندانی کنند، دل بزرگی می خواهد این کار!  برکت این کار خیر و شیرینی اش  در زندگی این زوج ماندگار می شود. حالا فکر کنید که پای سفره عروسی این زوج جوان دعای خیر دو زندانی و  اعضای خانواده شان هم باشد. الهی که زندگی تان پربرکت و خوشبخت باشید.

*میم مثل معلم روزهایی که می گذرانیم ما را به روز معلم و شهادت استاد مطهری نزدیک می کند، روز معلمی که هر بار نزدیک می شود دلمان پر می کشد برای دوران کودکی مان ، برای معلم های دوست داشتنی که از ابتدایی تا دبیرستان داشتیم و یاد و خاطرشان چه زنده و چه از دنیا رفته برایمان باقی مانده است. خیلی از این معلم ها را در ایام کرونا دیدیم که فداکاری های زیادی برای بچه ها کردند، خودشان از بین رفتند یا حتی معلم هایی که در روستاها و مکان های سخت به تدریس مشغول هستند بدون اینکه هیچ چشم داشتی از کسی و چیزی داشته باشند، فقط به عشق بچه ها. حالا یکی از همین معلم ها خانم نادری نیک، مدیرآموزگار دبستان نبوت اکبرآباد است که وقتی متوجه شد بچه های روستای زیبامحمد معلم ندارند، یک ماه و نیم پس از اتمام کارش در مدرسه نبوت ، دو کیلومتر پیاده روی می کرد و به این مدرسه می رفت تا بچه ها از درس و مشق عقب نمانند. این را مقایسه کنیم با کسانی که حاضر نیستند از میز مدیریت یا کارمندی خودشان یک قدم برای کسی بیشتر بردارند! این خانم معلم لرستانی حتی با ارتباط اهالی محل به وضعیت نامطلوب برخی دانش آموزان به لحاظ مالی هم کمک کرده است. خدا چه دل های بزرگی در پس صورت های شما معلم ها  جا داده است.

*بنازم به غیرتت بچه کوت عبدالله سری بزنیم به استان خوزستان، بخش مرکزی شهرستان کارون با روستاهای زیاد. یکی از این مناطق که اخیرا با چند روستا ادغام شد، روستای کوت عبدالله است، جمعیت زیادی ندارد اما به طور رسمی شهرستان شده و روبه روی  دانشگاه صنعت نفت اهواز قرار دارد. محمد امین حزباوی از همین روستا برخواسته و پا به توپ شده و به تیم فولاد پیوسته، اخیرا گویا یک پیشنهاد نجومی هم به این بازیکن عرب تیم فولاد برای تغییر تابعیت داده اند اما او رد کرده و غیرتش را به ایران و تیم خودش و شهر و کشورش به رخ عرب ها کشانده است. این هم برگی برای آنهایی که می گویند خیلی ها از ایران به راحتی می روند، اگر شرایط بهتری برایشان پیش بیاید، در مقابل این حرف ها هم باید گفت خیلی ها هم عرق ملی و خاک و وطنشان را به هیچ چیز نمی دهند، حتی پول! *عاشقانه هنرمندانه! هنوز زمانی از کمک های خیرخواهانه هنرمندان کشورمان در زلزله خوی و سیل و اتفاقات دیگر کشور نگذشته است که باز هم یک کار خیر دیگر را یک کارگردان سینما در زمان اکران فیلمش رقم زد و کارگردان فیلم «کن پامنار» هزینه مراسم اکران و تبلیغ فیلمش را به درمان  یک بیمار سرطانی اختصاص داد و بعد هم اعلام کرد که از این به بعد برای آزادی زندانیان هم در هر اکرانی پولی اختصاص می دهند. جالب این است که فیلم هم درباره زندگی کودکان کار در محلات فقیرنشین ساخته شده است.

*درمانگاه مهربانی دیوار مهربانی را  یادتان می آید؟ همان که هر فردی لباسی، کیفی، کفشی چیزی لازم نداشت را آنجا قرار می داد تا دیگران استفاده کنند، چقدر هم گرفت و خوب بود اما بعد مدتی فراموش شد. درمانگاه شهرداری منطقه دوازده تهران حالا یک دیوار مهربانی در داروخانه ترتیب داده و مردم فیش هایشان را برای کمک به نیازمندان آنجا قرار می دهند و با همین فیش ها چه گره ها که از خلق نیازمند خدا باز نمی شود. خبرهای خوب های امروزمان به پایان نرسیده اما آنها را  گلچین کردیم تا چشمانتان خسته نشود، امروز که چشمانت را باز کردی، واقعا بیدار شو و زندگی کن، از همین عطری که اول صبح دارد تا هوای کم و بیش ابری  و نیمه ابری ، تلخی هایت را به خود همین نسیم و باد بسپار که برگ ها را با خود این سو و آنسو می برد و پر شو از شادی های کوچک و بزرگ، بعد خودت میبینی که همه آنها را جذب خود می کنی، کافی است که بخواهی، بلند شو و یاعلی بگو: «الهی به امید تو». خوش‌خبر باشید! و اما سخن پایانی، خبرهای خوب‌تان را در قالب دلخواه خود (عکس، متن، فیلم، صوت و…) تولید کنید و آن را با هشتگ #خبر_خوب در شبکه‌های اجتماعی منتشر کنید تا هم دیگران را در حال خوش خودتان شریک کنید و هم ما بتوانیم اخبار شما را بازنشر کنیم. اگر هم تمایل داشتید در هر یک از شبکه‌های اجتماعی که فعال هستید، خبرتان را از طریق اکانت [email protected] یا شماره تلفن ۰۹۳۳۰۸۲۶۳۱۲ برای ما بفرستید. در این جشنواره فرقی نمی‌کند در ایتا و بله و روبیکا و گپ باشید یا در تلگرام و اینستاگرام و توییتر و واتس‌اپ؛ مهم این است که سهمی در حال خوش اطرافیان‌تان داشته باشید. منتظر خبرهای خوب شما هستیم. خوش‌خبر باشید. پایان پیام/


دیدگاهتان را بنویسید