روابط عمومی‌ها در اطلاع‌رسانی شفاف باشند


سایت طرحاستانها روابط عمومی‌ها در اطلاع‌رسانی شفاف باشند
0 Comments

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان گفت: مدیران واحدهای روابط عمومی نباید دیپلمات و محافظه‌کار شوند و در امر اطلاع‌رسانی باید شفافیت و صراحت داشته باشند.

روابط عمومی‌ها در اطلاع‌رسانی شفاف باشند

به گزارش سایت طرح از سمنان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مرتضی مطیعی، نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان در دیدار با مدیران روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی استان با تبریک دهه کرامت و میلاد امام رضا (ع) اظهار کرد: امام رضا (ع) فرمودند «الْمُسْتَتِرُ بِالْحَسَنَةِ یعْدِلُ سَبْعینَ حَسَنَةٍ، وَالْمُذیعُ بِالسَّیئَةِ مَخْذُولٌ، وَالْمُسْتَتِرُ بِالسَّیئَةِ مَغْفُورٌ لَهُ» وی افزود: امام رضا (ع) فرمودند انجام کار نیک عبادی به صورت مخفی، معادل هفتاد حسنه و آشکار کردن گناه موجب خواری است و پوشاندن خطا موجب آمرزش خواهد بود.

امام جمعه سمنان با اشاره به شعری منسوب به حافظ در مدح امام رضا (ع) ادامه داد: «امروز زنده‌ام به ولای تو یا علی، فردا به روح پاک امامان گواه باش، قبر امام هشتم و سلطان دین رضا از جان ببوس و بر آن بارگاه باش». مطیعی با تبریک هفته ارتباطات و روابط عمومی گفت: مسؤولان واحدهای روابط عمومی باید برای ایجاد رابطه‌ای دوسویه میان سازمان و مردم برنامه‌ریزی کنند. وی اظهار کرد: اطلاع‌رسانی و انعکاس دستاوردهای دستگاه‌ها باید با ارزیابی بازخوردهای اجتماعی آن و انتقال واقعیت‌های میدانی به مدیران همراه باشد.

نماینده رهبر معظم انقلاب در استان سمنان با بیان اینکه متأسفانه برخی از مدیران تمایل چندانی برای دریافت انتقادات و بررسی اشکالات ندارند، گفت: مدیران موفق به طور مستمر نسبت به دریافت انتقادات و رفع ایرادات سازمان خود اقدام می‌کنند. مطیعی، اطلاع‌رسانی صادقانه را مهم‌ترین ویژگی روابط عمومی تراز نظام اسلامی عنوان کرد و گفت: امام حسین (ع) فرمودند «مَن أحَبَّک نَهاک، ومَن أبغَضَک أغراک» کسی که تو را دوست دارد تو را -از انجام کار زشت- نهی می‌کند و کسی که با تو دشمنی می‌کند تو را مغرور می‌کند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان سمنان با توصیه به مدیران استان برای افزایش ارتباط با مردم و ارباب‌رجوع تصریح کرد: نفس ملاقات ارباب‌رجوع با مدیران برای مردم دلگرم‌کننده و ارزشمند است. مطیعی تولید فکر و گره‌گشایی از مشکلات را مهم‌ترین مأموریت واحدهای روابط عمومی دانست و گفت: مدیران روابط عمومی باید جایگاه این واحد را در سازمان خود ارتقا دهند و اشکالات سازمانی را به‌طور دلسوزانه به مدیران منعکس کنند. امام جمعه سمنان با تأکید بر انقلابی ماندن مدیران روابط عمومی‌ها تصریح کرد: مدیران واحدهای روابط عمومی نباید دیپلمات و محافظه‌کار شوند و در امر اطلاع‌رسانی باید شفافیت و صراحت داشته باشند.

مطیعی ابهام‌زدایی، امیدآفرینی، زمان‌شناسی و به روز بودن را دیگر ویژگی‌های واحدهای روابط عمومی عنوان کرد و گفت: واحد روابط عمومی باید به یکی از بخش‌های تحلیل‌گر سازمان‌ها تبدیل شوند. نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان استفاده از هنر و ایجاد جذابیت در تولید محتوا را ضروری خواند و گفت: ابزارهای جدید موهبتی ویژه و فرصتی کم‌نظیر برای انتقال اطلاعات و مفاهیم هستند که باید از آن‌ها بهره گرفت. مطیعی با تمجید از جایگاه علمی و معنوی آیت‌الله شاهچراغی خاطرنشان کرد: وجود حضرت آیت‌الله شاهچراغی که از علمای متّقی، معنوی و بزرگوار استان سمنان هستند را مایه خیر، برکت و آرامش برای استان می‌دانیم و از خداوند متعال طول عمر ایشان را مسألت می‌کنیم.

در ابتدای این دیدار حجت‌الله یحیایی معاون روابط عمومی، تشریفات و امور بین‌الملل استانداری سمنان به ارائه گزارشی از وضعیت واحدهای روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی استان پرداخت. وی از فعالیت ۲۱۲ نفر در واحدهای روابط عمومی ۱۲۰ دستگاه اجرایی استان خبر داد و افزود: از مدیران دستگاه‌های اجرایی استان انتظار می‌رود به اهمیت واحدهای روابط عمومی سازمان‌ها و تخصصی بودن فعالیت آن‌ها توجه داشته باشند. پایان پیام/۷۴۰۰۷/س/


دیدگاهتان را بنویسید