عضویت 3 هزار و ۹۸۶ بیمار سرطانی در انجمن عطوفت خراسان‌شمالی


سایت طرحاستانها عضویت 3 هزار و ۹۸۶ بیمار سرطانی در انجمن عطوفت خراسان‌شمالی
0 Comments

رییس انجمن حمایت از بیماران سرطانی عطوفت خراسان‌شمالی گفت: 3 هزار و ۹۸۶ بیمار سرطانی عضو انجمن خیریه عطوفت در این استان هستند که افزایش این بیماری نگران کننده است.

عضویت 3 هزار و ۹۸۶ بیمار سرطانی در  انجمن عطوفت خراسان‌شمالی

به گزارش سایت طرح از بجنورد، صبح امروز سیدحمید حریری، رییس انجمن حمایت از بیماران سرطانی عطوفت خراسان‌شمالی در گفت‌وگو‌ با رسانه‌ها با بیان اینکه سه هزار و ۹۸۶ بیمار سرطانی عضو انجمن عطوفت استان هستند، اظهارکرد: از این تعداد سه هزار و ۲۰۰ بیمار در حال شیمی درمانی، پرتو درمانی و یا جراحی هستند که ۲ هزار و ۱۷ نفر را بانوان تشکیل می‌دهند و ۸۹۰ نفر از آنها سرطان رحم و تخمدان دارند.

وی گفت: متاسفانه از این تعداد حدود ۱۰۰ بیمار سرطانی خانم نیز از سوی همسران خود به خاطر درگیری با این بیماری رها شده‌اند.

رییس انجمن حمایت از بیماران سرطانی عطوفت خراسان‌شمالی افزود: جدای از هزینه درمانی روزانه حدود ۲۵۰ میلیون ریال برای تامین داروی بیماران سرطانی زیر پوشش این نهاد هزینه می‌شوند.

وی ادامه داد: گوارش شایع‌ترین نوع سرطان در خراسان‌شمالی است به گونه‌ای که از حدود چهار هزار نفر بیمار تحت پوشش این نهاد حمایتی هزار و ۲۰۶ نفر از آنها سرطان گوارش دارند.

حریری با اشاره به کمک ماهانه ۵۰۰ تا ۲۰۰ میلیون تومانی خیران به انجمن عطوفت، خاطرنشان کرد: اینک سه هزار نیکوکار به صورت ثابت ماهانه مبالغی را برای درمان بیماران سرطانی خراسان‌شمالی کمک می‌کند.

رییس انجمن حمایت از بیماران سرطانی عطوفت خراسان‌شمالی افزود: همچنین هزار و ۵۰۰ کارمند اداره نیز هر ماه به صورت ثابت مبالغی را برای مشارکت در تامین داروی بیماران کمک می‌کنند.

وی با بیان اینکه بیشتر بیماران سرطانی زیر خط فقر هستند، گفت: هزار و ۵۰ نفر از بیماران سرطانی خراسان‌شمالی زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) و اداره کل بهزیستی استان هستند.

رییس انجمن حمایت از بیماران سرطانی عطوفت خراسان‌شمالی افزود: با توجه به وضعیت مالی بیماران سرطانی سعی می‌شود جدای از هزینه‌های درمانی، برخی از هزینه‌های معیشتی آنها نیز تامین شود.

پایان پیام/ز


دیدگاهتان را بنویسید