بیم ژاپن از افزایش همکاری نظامی روسیه و چین در آسیا


سایت طرحبین الملل بیم ژاپن از افزایش همکاری نظامی روسیه و چین در آسیا
0 Comments

وزیر خارجه ژاپن از افزایش همکاری نظامی روسیه با چین در آسیا ابراز نگرانی کرد.

بیم ژاپن از افزایش همکاری نظامی روسیه و چین در آسیا

به گزارش گروه بین‌الملل سایت طرح، وزیر امور خارجه ژاپن که در شهر «استکهلم» در سوئد برای برگزاری نشست اروپا با کشورهای اقیانوس آرام و هند حضور دارد، در مورد همکاری نظامی روسیه و چین در آسیا ابراز نگرانی کرد.

به نوشته شماره یکشنبه وبگاه «هیل» «یوشیماسا هایاشی» وزیر امور خارجه ژاپن گفت:«چین و روسیه در حال تقویت همکاری‌های نظامی خود از جمله پروازهای مشترک بمب‌افکن‌ها و تمرین‌های دریایی مشترک در مجاورت ژاپن هستند.»

چین که مدعی بیشتر قلمرو در دریای چین جنوبی و همچنین جزایری در دریای چین شرقی است، می‌گوید حق دارد از حق حاکمیت و منافع توسعه خود دفاع کند.

 به نوشته هیل، هایاشی همچنین هشدار داد که کره شمالی با پرتاب موشک‌های بالستیک در حال «تحریک‌» کشورهای  منطقه است.

در همین زمینه، منابع خبری از هماهنگی ژاپن و کره جنوبی برای اتصال سامانه‌های راداری به همدیگر جهت رصد فعالیت‌های موشکی کره شمالی خبر دادند.

دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی اعلام کرده که این کشور گروهی را با ژاپن و ایالات متحده تشکیل خواهد داد تا اطلاعات مربوط به موشک‌های کره شمالی را به اشتراک بگذارند سخنگوی وزارت دفاع کره جنوبی نیز گفت که این سه کشور در حال مذاکره برای افزایش اشتراک گذاری اطلاعات خود هستند.

در حال حاضر، ژاپن و کره جنوبی، به طور مستقل با سامانه‌های راداری ایالات متحده مرتبط هستند. این اقدام در حالی صورت می‌گیرد که ۸۰ درصد از مردم ژاپن مخالف افزایش مالیات‌ها برای تامین مالی افزایش هزینه‌های نظامی کشور خود هستند. شرکت کنندگان در یک نظر سنجی در ژاپن با افزایش مالیات‌ها برای تامین مالی طرح تقویت دفاعی این کشور مخالفت کردند. 

وزیر خارجه ژاپن در ادامه مدعی شد که جنگ روسیه در اوکراین بنیان نظم بین المللی را متزلزل کرده است باید با واکنش متحد جامعه بین‌المللی مواجه شود. وی مدعی شد: «از زمان حمله روسیه به اوکراین، وضعیت امنیتی در اروپا و اقیانوس آرام به هم ریخته است.»

پایان پیام/.


دیدگاهتان را بنویسید