فجر 44| دهه فجر فرصتی مغتنم برای بازخوانی اهداف و آرمان‌های انقلاب


سایت طرحاستانها فجر 44| دهه فجر فرصتی مغتنم برای بازخوانی اهداف و آرمان‌های انقلاب
0 Comments

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس با اعلام فعالیت‌های دهه فجر انقلاب اسلامی، چهل و چهارمین سالروز گرامیداشت و بزرگداشت پیروزی انقلاب اسلامی را فرصتی مغتنم برای بازخوانی اهداف و آرمان‌های انقلاب دانست و گفت: تامل در این مسیر طی شده، دستاوردها، نقطه ضعف‌ها و نقاط قوت این انقلاب اجتماعی در این فرصت، بیش از پیش ضروری است.

فجر 44| دهه فجر فرصتی مغتنم برای بازخوانی اهداف و آرمان‌های انقلاب

به گزارش سایت طرح از شیراز، حمیدرضا قانعی اظهار داشت: انقلابی که به رهبری یک عالم دینی و مبتنی بر اجرای احکام اسلام در جامعه بنیان گذاشته شد، مردم از اجزای لاینفک و غیرقابل انکار آن بوده و هستند.

وی افزود: استقلال، عدالت و آزادی از شعارهای محوری انقلاب اسلامی است و طی سالیان گذشته در این زمینه پیشرفت های قابل توجهی داشته ایم و تا رسیدن به نقطه مطلوب راه طولانی نیز در پیش داریم.

او مقوله فرهنگ را به عنوان پیشران تحولات سیاسی اجتماعی و اقتصادی همواره از جایگاه ویژه ای در نظام اولویت های انقلاب اسلامی برخوردار دانست و گفت: نقش بی بدیل عوامل فرهنگی و فرهنگوران و فرهیختگان در این زمینه غیر قابل انکار است.

وی افزود: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به منظور گرامیداشت این ایام به‌عنوان نهاد تخصصی حوزه فرهنگ، هنر و رسانه تکالیف جدی به عهده دارد و برای انجام آنها برنامه ریزی دقیقی صورت گرفته است که از جمله آنها می توان به موارد ذیل اشاره کرد.

مدیرکل فرهنگ و فارس با اشاره به اینکه، افتتاح نمایشگاه تخصصی مکتب انقلاب اسلامی با رویکرد تبیین بینش تمدنی انقلاب اسلامی و دستاوردهای انقلاب از جمله اقداماتی است که دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی استان در این زمینه تدارک دیده است، گفت: این رویداد ارزشمند در روزهای ابتدایی بهمن ماه با دستان نماینده محترم ولی فقیه در فارس، آیت الله دژکام افتتاح گردید و تا پایان بهمن ماه دائر می باشد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان ادامه داد: خانواده مهمترین عنصر حیات بخش و امید آفرین و تعالی بخش در آموزه های دینی ماست و ضرورت توصیف این موهبت الهی در خلقت انسان برای نسل جدید، منجر به طراحی کارگاه های آموزشی (خانواده فطری) در سطح استان فارس گردید، این مجموعه کارگاه ها در دهه مبارک فجر نیز در چهار شهرستان جهرم، قیروکارزین، نی ریز و استهبان با حضور اساتید ملی برگزار خواهد شد.

برنامه های شورای عالی توسعه قرآنی در دهه فجر

قانعی گفت: تلاقی ایام دهه فجر با میلاد حضرت امیرالمؤمنین علی علیه السلام و ایام البیض ماه مبارک رجب و برگزاری مراسم روح بخش اعتکاف ضرورت پرداختن به برنامه های قرآنی را دوچندان نموده است و از جمله این برنامه ها که توسط شورای عالی توسعه قرآنی استان و با مشارکت اداره کل فرهنگ و  ارشاد اسلامی برنامه ریزی گردیده است عبارتند از :پویش قرائت سوره فجر در شب ۱۲ بهمن، محافل انس با قرآن ویژه خواهران، تجلیل از بانوان فعال قرآنی و چهره های قرآنی، کرسی های تلاوت رضوی در مساجد منتخب، مسابقه حفظ ترجمه به صورت مجازی در سطح استان و اعطای جوایز، راه اندازی کاروان قرآنی در شهرستان های استان و برگزاری محافل انس باقرآن در آن شهرستان ها مه به ترتیب برپا خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس اعلام داشت: ضرورت گرامیداشت یاد و نام شهدای انقلاب و دفاع مقدس، خاصه پدران شهید در آستانه روز پدر ما را بر آن داشت تا ویژه برنامه ستاره های شهر با عنوان (پدران آسمانی) روز سیزدهم بهمن با همکاری انجمن راویان استان و چندین و چند مجموعه فرهنگی در تالار حافظ شیراز برگزار گردد.

وی گفت: افتتاحیه طرح عدالت آموزشی با عنوان (هنر برای همه)، فراخوان و رونمایی از پوستر جشنواره ملی آواها و نواهای رضوی، ویژه برنامه دکه رسانه ای با موضوع رسانه و امنیت، همکاری در برگزاری اختتامیه جشنواره ملی شعر دفاع مقدس و مقاومت، تشکیل کمیته رسانه ای اطلاع رسانی برنامه های دهه فجر در اداره ارشاد، تشکیل کمیته برنامه های فرهنگی ویژه ادیان توحیدی در اداره ارشاد از جمله برنامه های ما در آستانه دهه مبارک فجر بود.

اعلام برنامه های شاخص ملی ایام الله فجر انقلاب

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان خاطر نشان کرد: اما برنامه های شاخص استان که ان‌شاالله بصورت ملی برگزار خواهد شد، عبارتند از: بیست و دومین جشنواره فیلم فجر شیراز هم زمان با چهل و یکمین دوره جشنواره در تهران از تاریخ 17 الی 23 بهمن ماه در تالار بزرگ حافظ، سینمای خاطره انگیز سعدی و مجموعه هنر شهر آفتاب برگزار خواهد شد.

او ادامه داد: افتتاح نمایشگاه برگزیده آثار جشنواره تجسمی فجر در طبقه فوقانی تالار بزرگ حافظ شیراز، برگزاری جشنواره مد و لباس فجر و همچنین جشنواره موسیقی فجر از دیگر برنامه های امسال اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس می باشد و جشن کتاب سال استان از دیگر برنامه های شاخصی است که امسال با تغییراتی جدی در شکل اجرا برگزار خواهد شد، محفل داستان رضوی و همچنین شب شعر انقلاب اسلامی با همکاری حوزه هنری فارس برگزار خواهد گردید و مجموعه از تولیدات شاخص مرتبط با تاریخ انقلاب و شهدای انقلاب و دستاوردهای انقلاب رونمایی و بازنشر خواهد شد.

فعالیتهای فرهنگی‌هنری 30 شهرستان در دهه‌فجر

قانعی ابراز داشت: ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی در سی شهرستان استان نیز برای گرامیداشت این ایام برنامه ریزی نموده اند و برنامه های فرهنگی و هنری متنوع و متعددی را در دستور کار خواهد داشت که از جمله آنها عبارتند از :نمایشگاه‌های کتاب، عکس، خوشنویسی، نقاشی، کاریکاتور، عصر شعر، شب شعر، جنگ شادی، پخش فیلم سینمایی، مقاله نویسی، اجرای تئاتر ویژه کودک و نوجوان و بزرگ سال، جشنواره و اجرای موسیقی های بومی محلی، جنگ شادی، رونمایی کتاب، کارگاه آموزشی، تجلیل از خانواده های شهدای هنرمند و انقلاب، تقدیر از هنرمندان  پیشکسوت و فعالان فرهنگی هنری و محفل انس با قرآن را با همکاری انجمن‌ها، موسسه ات و کانون های فرهنگی هنری در دست اجرا دارند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس در پایان گفت: امید است این مجموعه فعالیت های فرهنگی و هنری که بصورت گسترده در سطح استان برنامه ریزی گردیده است با مشارکت گسترده مردم موجبات شادی و نشاط و امید در جامعه را فراهم نماید و بار دیگر بتوانیم نعمت بزرگ انقلاب اسلامی را شاکر باشیم.

پایان پیام/


دیدگاهتان را بنویسید