هرکه بامش بیش، برفش بیشتر/2 متر برف حریف خشکسالی «بام ایران» می‌شود؟


سایت طرحاستانها هرکه بامش بیش، برفش بیشتر/2 متر برف حریف خشکسالی «بام ایران» می‌شود؟
0 Comments

بارش‌های اخیر چهارمحال و بختیاری در این سال‌ها بی‌سابقه بوده و تا این لحظه ارتفاع برف در شهرستان کوهرنگ را به ۱۹۰ سانتی‌متر رسانده است، اما به گفته کارشناسان هنوز تا جبران خشکسالی راه درازی باقیست.

هرکه بامش بیش، برفش بیشتر/2 متر برف حریف خشکسالی «بام ایران» می‌شود؟

به گزارش سایت طرح از شهرکرد، با ورود سامانه بارشی به آسمان چهارمحال و بختیاری از روز یکشنبه موجی از بارندگی‌ها سراسر استان را فراگرفت، بارش‌هایی که در سال‌های اخیر بی‌سابقه بوده و تا این لحظه ارتفاع برف در شهرستان کوهرنگ را به ۱۹۰ سانتی‌متر رسانده است.

ارمغان بارش رحمت الهی اگرچه برای همه مردم شادی و نشاط است، روزهای پرکاری و البته بی‌خوابی مسئولان و نیروهای خدمات‌رسان راهداری، هلال‌احمر، شهرداری‌ها و … هم هست. مسئولان به لطف پیش‌بینی‌های هواشناسی آماده بحران احتمالی بودند و پس از برگزاری جلسه ستاد بحران یکشنبه شب، صبح دوشنبه مانور آماده‌باش تجهیزات زمستانی در شهرستان‌های چهارمحال و بختیاری برگزار شد.(اینجا بخوانید)

برف، آب و برق چند روستای چهارمحال و بختیاری را قطع کرد روز دوشنبه قطعی آب در برخی نقاط شهرکرد، مرکز استان بر اثر شکستگی لوله‌ها گزارش و در سریع‌ترین زمان ممکن مشکل برطرف شد.(اینجا بخوانید) قطعی مقطعی آب، برق و تلفن در برخی نقاط استان به ویژه روستاها با تلاش نیروهای عملیاتی مرتفع شد و در مناطقی همچنان ادامه دارد.( اینجا و اینجا بخوانید) برف راه ارتباطی ۱۷۰ روستا در شهرستان کوهرنگ را بسته و تمام راه‌های فرعی شهرستان اردل را مسدود کرده است. ارتفاع برف در گردنه‌ها به ۳ متر هم رسید با تشدید بارش‌ها در روز سه‌شنبه در ۲ شهرستان کوهرنگ و اردل وضعیت اضطراری اعلام شد. اخبار حوادث ناشی از بارندگی پرتعداد شد، از وقوع بهمن در گردنه تاراز و گرفتار شدن راهداران(اینجا بخوانید) گرفته تا خسارات ناشی از بارندگی به کشاورزی و واحدهای تجاری.


دیدگاهتان را بنویسید